CHUCK AND LARRY

Jag funderar starkt på att avsluta praktiken.. Visst har jag svurit och kastat förbannelser över mitt jobb, men nu pallar jag snart inte mer. Känns så sjukt trist att man inte kan trivas bra och älska sitt jobb. Jag vill verkligen inte vara den som klagar över ett jobb, jag vill älska det och vilja gå upp på morgonen.
Tyvärr har jag inte hittat det i mina senaste jobb.

Det känns ju först och främst sådär att jag jobbar sex dagar i veckan varav en jag får lön. Men det som känns allra värst är ju att min chef varken har koll på stället och beter sig som värsta schizofrenetiska tokstollen. Han skäller ju ut mig var och vart annan dag, när det i själva verker är han som skapar problem.
Alltså, jag och bekim klarar lätt 80 personer. Frågan är ju bara om dom får den bästa servicen. Det gör dom inte. Och vilka får skulden när det blir knas? Jo, servisen såklart. Det är ju vi som syns.
Det är jag så sjukt trött på!

Är less på stället, men det visar jag bara innanför köksdörren. Så då förstår jag varför janne hela tiden påpekar att jag ser "nedstämd" ut. Det är inte det att jag är ledsen eller mår dåligt. Jag är bara så trött på skiten.

Trots detta kommer jag hänga i, iallafall tills julborden är slut. Det är ju då jag kommer tjäna pengar.
Sen får det bli arbetslöshet igen haha.

Har iallafall avslutat dagen med tacos och familjemys hos pappa. Min lille gosse, vad snabbt han växer! ♥

Kika lite chuck and larry på trean och hoppelihopp i säng!


XOXO, CIAO!

Kommentarer
Postat av: madde

hej linnea! :)

måste bara säga att jag vet hur det känns. eller kanske inte det med praktik, men lön inom restaurang är ju inte så mycket att hänga i granen. och skit får man ta så att det både räcker och blir över. slitsamt och tokdåligt betalt! har haft många dagar som dina de senaste året, ibland vet man inte om man vill kasta glas i huvvet på chefen eller på kunden som står och kastar skit på en :P

kämpa på iaf! kram :)

2009-11-16 @ 10:08:57
URL: http://piece-of-clarity.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0