Aktiv dödshjälp?

Hade debatten idag och det gick förjävligt. Innan trodde jag att jag skulle klara det och jag var faktiskt pepp på det. Men när vi väl skulle starta satt jag och malo och pratade om det ena och det tredje, och hon berättade även att resten av klassen skulle sitta som publik. Jag fick genast panik och visste inte hur jag skulle klara av det. Jag har inte annars klarat en redovisning (förutom en) särskillt bra och nu var det debatt med publik. Som tur, dock inte för mig, tog Elvira hand om allting. Jag satt som ett fån och försökte med någon jävla försvarmekanism skämta bort allt genom att skratta eller bara se fånig ut. Inte ett ljud gav jag ifrån mig under hela debatten som varade ungefär 30 minuter.

Vill just nu bara hem och gräva ner mig i sängen med en film, vilket jag tänker göra.

Efter debatten försökte jag få tag i Dag, skolsköterskan, men hittade Karin helt förstörd. Hon var jätte ledsen över att det är så mycket i skolan och jag förstog henne, som alla andra i trean. Jag vet inte vad vi elever ska behöva göra för att bättra så kallade "bästa öppna programmet". Skolverket har tillochmed klagat på att vi får för mycket uppgifter/prov/tentor att göra. Allt känns förjävligt just nu.

Jag hoppas och önskar att jag har orken till att plugga röven av mig idag. Iochmed att jag skiter i psykologin har jag ju ganska så jävla mycket tid till att plugga. Det hjälper heller inte just nu att tänka att om 13 veckor står vi på trappan, fulla och goa och sjunger "för vi har tagit studenten". Studenten ligger pretty fucking far away just nu.
Jag undrar hur jag ska fixa det här. Johanna kom hem :(.

i truly, deeply hate this, hoj.

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag hjälper dig gärna om du vill, men du vill ju aldrig plugga :(!!

Ta dig i kragen männska och se det possitiva i det hela. Tro mig det finns faktiskt ett ljus där borta någonstans.

Har du förresten funderat över ett tredje år för att slippa stressen och oron? Jag har skrivit av två kurser än så länge som gjorde att jag fick motivation tioo iaf 80% ist för 0%!!!

Come on, i know you can do this!!!! :D

2008-02-12 @ 13:21:29
URL: http://linaroger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0